Personeel gezocht!

14 maart 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zo, zomaar even 2 weken voorbij! En wat heb ik de kanten van het bedrijf leren kennen. Na gemiddeld werkdagen van 10 a 11 uur gemaakt te hebben is er maar 1 ding waar het hotel nu om schreeuwt. Personeel. Nadat het geëscaleerd was op de werkvloer heeft de enige Fransman van F&B besloten ermee te stoppen. Fijn.. Zit ik opgescheept met de mieren. Met de mieren bedoel ik de Indiërs. Die werken ongelofelijk hard, maar leven van dag tot dag en zijn ongelofelijk gericht in het voldoen van hun taak. Zodra hun taak voldaan is gaan ze slapen en staan ze de volgende dag weer in Sofitel te rennen. En ik zeg rennen want, ze werken als gekken. Soms maakt dat het lastig om mee om te gaan, omdat je het gevoel hebt dat ze door het werken geen sociaal leven meer hebben en stiekem een kamertje achterin het hotel hebben om te overnachten...

Maar goed. Ondanks de chaos omtrent het personeelstekort, de nieuwe keukenploeg zonder echte leiding en ervaring in het hotel gaat het best goed. Ik probeer mezelf erdoorheen te kruipen en hoop zo te laten zien dat ik de werknemer kan zijn die ook op lange-termijn meedenkend kan zijn in het vinden van oplossingen binnen het bedrijf. Gelukkig hoor ik van de Supervisor dat ik niet heel mijn stage zulke dagen ga maken en dat er nadat er nieuw personeel is geworven minder uren worden gemaakt.

Nu het 'foto-deel'! Want ik ben natuurlijk wel ergens naartoe geweest in mijn vrije dagen. Te beginnen met de aanschaf van een nieuwe auto. Een nieuwe auto?! Ja een Toyota Previa uit 1997. Super lelijk, echt niet te doen. Maar wel ontzettend praktisch om mee rond te trekken en hopelijk voor ongeveer dezelfde prijs weer te verkopen. Want geloof me, het was een koopje. De komende 2 dagen ga ik me bezighouden met het verbouwen van de Previa (hier onder de naam Estima) tot Camper. Want het zou wel handig zijn om er ook in te kunnen slapen...

In de tussentijd heb ik met de auto 2 bestemmingen bezocht. Om te beginnen het prachtige Piha (een westelijke kustplaats), het walhalla van Surfers met heel mooi zwart zand en ruige rotsen. Daarnaast de week erna Rotorua. Bij de laatste bestemming blijf ik graag toch wel even stilstaan. Na maar liefst 3 uur rijden kom ik aan in 'Zwavelstad'. Het bijzondere in deze stad is dat je het gevoel hebt dat alles in de fik staat echter, kun je overal in de stad heet water geisers vinden. Door de vulkanische achtergrond van dat stadje is het water constant warm of heet en stinkt het er permanent naar Zwavel. Een verschrikkelijke lucht maar het natuurschoon maakt alles weer goed! Door de verschuivingen van de Indische en de Pacifische aardplaten zijn er prachtige plaatjes ontstaan en natuurverschijnselen die je nergens elders ziet. Ik ben mijn dag begonnen in het Wai-O-Tapu park, bekend om zijn groene bad (PH-waarde 2 dus extreem zuur water) en zijn Champagne pool. Vervolgens ben ik naar het Redwood Forest gegaan om wat bomen te knuffelen om mijn dag vervolgens af te sluiten bij Cersone Creek. Een heet-water bron waar je kunt zwemmen. Heerlijk ontspannen een privé-spa van 37 graden en ook nog eens helemaal GRATIS.

En, volgende week komt Mathijs even 4 dagen kijken hoe de Kiwi's hier zijn!! Spannend!!!

1. Maud:
    15 maart 2019
    Het is zo leuk om van ver een beetje alles mee te beleven. Wat een schitterende natuur heeft Nieuw Zeeland toch. Knap dat je je staande houdt in het hotel. Hoop dat ze snel personeel vinden. Echt gaaf dat Mathijs komt! Zeker spannend maar volgens mij hebben jullie genoeg te vertellen aan elkaar. Kun je ook weer eens lekker als student op stap gaan 😏❤️
  2. J Kennis:
    15 maart 2019
    Wat gaaf die lelijke bak! Daarmee heb je veel vrijheid gekocht, supertof! Enne, ken je het Engelse spreekwoord al; Work hard, Play hard 😎 Enjoy the ride!