Laatste dagen down under, eerste dagen als Kiwi

14 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het moment was daar, de laatste persoon van wie ik afscheid ging nemen was Mathijs. Na een weekje samen 'Down Under' te zijn geweest en heel veel hebben ontdekt, was het tijd om nog meer 'Down Under' te gaan en kennis te nemen met het feit dat ik naar Nieuw-Zeeland ging vertrekken. Na aankomst op het vliegveld hebben we samen nog een lekkere pint gepakt om vervolgens ieder zijn eigen weg in het avontuur te nemen.

Toen was ik daar (na de meest turbulente vlucht in het meest gammele vliegtuig waar ik ooit in heb gezeten) in Nieuw-Zeeland. Helemaal aan de andere kant van de wereld, zo'n 20.000 km van Nederland verwijderd. Nu moest het beginnen. Na de shuttle te hebben gepakt vanaf het vliegveld naar Auckland liep ik een beetje verdwaald en moe rond in de stad op zoek naar mijn appartement waar ik tijdelijk in ging verblijven als 'Settlestation', maar heb ik uiteindelijk wel de plek gevonden.

De eerste 2 dagen ben ik een beetje rond gaan lopen in Auckland. Het is een hele mooie stad maar veel minder druk en groot dan Melbourne. Ondanks het hoogseizoen hier valt het me op dat het er niet erg druk is, terwijl er toch 1/4 van de bevolking van Nieuw-Zeeland hier in Auckland woont. Zonder enige kennis ben ik met mijn beste vriend 'Google Maps' een beetje gaan kijken waar je de lekkerste biertjes kon drinken en hoe de stad precies in elkaar zat. Ook heb ik alle zaken geregeld met betrekking tot bank (wat een heel gedoe was), appartement, belasting en telefoon. Daarbij heb ik het goede nieuws dat ik een appartement heb gevonden vanaf de 26e waarbij ik tot die tijd in een hostel overnacht. Niet ideaal, maar tenminste wel met een bed en een douche. Mijn eerste week werken vanaf dinsdag in het hotel zal ik dus helaas niet slapen in mijn eigen appartement, waardoor de week een beetje rumoerig kan gaan lopen. Maar ook dat zal goed komen.

Eergisteren ben ik naar Waikeke Island gegaan met de ferry. Waikeke Island is een prachtig eiland met hele mooie wandeltochten. Omdat ik wandelen door de natuur heel leuk vind was het een ultieme gelegenheid om mijn conditie omhoog te werken en tegelijk de eerste wildlife experience in NZ mee te maken. Mijn stappenteller explodeerde zowat maar dat is alleen maar goed. Voor de mensen die ooit naar NZ willen kan ik dit eiland alleen maar aanraden. Ik heb de coastal road gedaan en een wandeling door de bossen met witte varens (groeien alleen in NZ) en de Nikau palmbomen (ook alleen te vinden in NZ). In 1 woord, prachtig!

Vandaag is het bij mij alweer donderdag wat inhoudt dat ik nog 3 volle dagen heb om te ontdekken voordat het echte leven weer begint. Terwijl ik nu nog de laatste nachten in mijn appartement uitzit, staat mij vanavond nog wel iets spannends te wachten. Ik heb me ingeschreven voor een Pub Crawl waar ik een aantal kroegen ga zien in Auckland. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden en of ik wat leuke mensen leer kennen, aangezien het een backpackers Pub Crawl is. Ik zal toch wat moeten ondernemen nu ik niet meer met Mathijs ben en ik het helemaal op eigen houtje moet doen. Binnenkort komt Mathijs wel een lang weekend naar me toe (als het uitkomt met de roosters) om gezellig een tour te geven in het prachtige NZ.

Tot volgende week!

1. Miranda:
    14 februari 2019
    Lieve Yorick, wat een mooi avontuur ga je tegemoet!
    Prachtige tijd gewenst!
    Miranda
  2. J Kennis:
    14 februari 2019
    Wat een prachtige foto's heb je nu al na een paar dagen NZ! Ik verwacht niet dat werken in zo'n mooie omgeving een hele grote straf wordt vanaf volgende week! Njoy!
  3. Jan:
    15 februari 2019
    Auckland is op dit moment wat leger, omdat iedereen of in Whangarei of de Bay of Plenty zit met dit weer! Zoals al eerder gezegd zou ik zo snel mogelijk verder naar het zuiden gaan voor een roadtrip, richting Taupo of Rotorua (al is dat erg gefocused op buitenlandse toeristen). Voor meer tips of vragen kan je me altijd appen ;)
  4. Maud:
    15 februari 2019
    Zit hier op de bank te genieten van je verhaal. Vind het zo gaaf dat je dit avontuur bent aangegaan. Heb je toch best wat lef voor nodig , zo in je eentje. Wat een mooi land heb je uitgekozen. Veel plezier met je kroegentocht. Tot gauw via de app 😘
  5. Ward:
    15 februari 2019
    Superleuk Yorick om jouw avonturen te lezen en je video's en foto's te bekijken. Top man een appartement. Wat een gave natuur in NZ en wat een leuke dingen maak je mee. Goed idee zo'n pubtour 🍻 Ik ben benieuwd hoe je volgende verhalen zijn. Geniet ervan. Gr. Ward