Eerste weken Sofitel, nieuw Appartement en a lot more!

28 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer. Na een tijd geen blog te hebben gepost is er veel wat ik aan jullie kan vertellen. Laten we bij het begin beginnen.

Kroegentocht. Daar stond ik dan in mijn eentje in een backpackers café waar een pint maar 5 dollar kostte (omgerekend 3 euro) wat zeker geen verkeerde prijs is voor Nieuw-Zeelandse begrippen. Ik kwam al snel in contact met enkele nationaliteiten waaronder een Argentijn waar ik heel de avond mee heb doorgebracht en vervolgens ook had afgesproken om samen naar de voetbalwedstrijd van Wellington Phoenix tegen Melbourne Victory te gaan. Het was een belachelijk saaie wedstrijd maar de ervaring in het stadion was zeker de moeite waard!

Vervolgens kwam het moment van werken steeds dichterbij. Die maandag zou ik beginnen met de ludieke Heartiest training van Accord om vervolgens in het hotel een stapel papierwerk te ondertekenen. De aantallen regenwouden die voor die stapel papier zijn neergekapt is onvoorstelbaar en zo kwam ik voor het eerst in contact met de duurzaamheid policy van Sofitel. Na een korte rondleiding en veel indrukken kon ik na een lange dag naar huis, om vervolgens de volgende dag om 13.30 uur te beginnen als amenity-hobbelaar samen met Alexandre. Het grappige was dat Alexandre een Fransman is en ook nog eens uit Bezièrs komt, waar mijn vader woont. Om daar nog een schepje bovenop te doen verbleef hij ook nog eens in hetzelfde hostel als ik en zodoende kwam ik daarmee in contact, inclusief zijn Franse vrienden uit het hostel.

Mijn werkzaamheden bij Sofitel zijn tot nu toe redelijk veelzijdig geweest ondanks de lange dagen van soms wel 10,11 uur. Ik mocht me bemoeien met de amenities, roomservice en avondbediening van restaurant Lava, een fine dining restaurant van het hotel. Ik kan begrijpen dat niet iedereen weet wat amenities-werkzaamheden inhouden dus zal het voor jullie kort even toelichten.

Amenity-hobbelaartje: Het verzorgen van Food and Beverage delicatessen op kamers van exclusieve leden/gasten en gasten die met een reden zoiets mogen krijgen. Soms is het heel veel, soms heel weinig.

Het leuke is wel dat Alexandre een keer de amenity voor Gordon Ramsay heeft mogen verzorgen die 3 weken geleden een nachtje heeft doorgebracht in het prachtige Sofitel.

Tussen de werkzaamheden door ben ik naar een ander eiland geweest genaamd het Rangitoto eiland. Dat is een 600-jarig oud eiland waar ooit een, nu non actieve, vulkaan is uitgebarsten en waarvan je alle sporen nog op het eiland kunt zien. Het is heel indrukwekkend aangezien het heel erg dichtbij Auckland ligt en alle gesteente op het eiland pikzwart is. De foto's bij de blog zullen wel genoeg zeggen.

Daarnaast ben ik ook aangetreden in mijn nieuwe appartement (inclusief zwembad op verdieping 1) waar ik de komende 5 maanden zal slapen. Het appartement zelf is zeer ruim en bezit eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ondanks de redelijk hoge prijs is het zeker wel ideaal m.b.t. locatie. Het is namelijk 20 minuten lopen naar het hotel en maar 10 minuten naar het treinstation en de hoofdstraat van Auckland. Heel erg top dus ;P

Langzamerhand begin ik dus mijn plekje te vinden in Auckland, alhoewel dat wel langzaam gaat. Zeker ook omdat 70% van de mensen hier maar een paar dagen in de stad verblijft en vervolgens weer gaat rondtrekken. Het werk begint zeker te wennen en de F&B manager heeft me onlangs verteld dat hij mij wil gaan inschrijven voor wijntrainingen. Kortom, het komt dus allemaal goed hier :)

Vergeet ook zeker niet de foto's te bekijken!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade